ویژگی های یک لوگو خوب و حرفه ای چیست؟
در این مقاله در مورد اینکه ویژگی های یک لوگو خوب و حرفه ای چیست؟ میپردازیم:
۱- منحصر به فرد بودن
یک لوگو حرفه ای سریع و بلافاصله توسط مخاطبان در میان هزاران لوگو تشخیص داده میشود و این به دلیل منحصر به فرد طراحی شدن آن است. یک لوگو نباید کپی باشد و کپی کردن از آن نباید کار ساده ای باشد.
۲- به کار بردن نام تجاری در لوگو
هر چند که لوگو طرح و شکل منصور می باشد اما در نظر بگیرید که لوگو باید نام تجاری را نیز معرفی کند. از این رو بهتر است که نام تجاری در طراحی لوگو به کار رود.
۳- انتخاب رنگ در طراحی لوگو
مورد سوم که مسئله ی خیلی مهمی است انتخاب رنگ ها در طراحی لوگو می باشد که باید به آن توجه زیادی داشت برای مثال رنگ های روشن توجه مخاطب را جلب میکند. آنهایی هر کدام از رنگ ها مفهوم خاصی دارد. رنگ قرمز بیانگر انرژی و جسارت، رنگی نارنجی بیانگر حس دوستانه و جوان پسندی را به مخاطب القا میکند. رنگ سبز نمایانگر رشد و طبیعت و آبی حس اعتماد و آرامش را القا می کند و در کل هر رنگی یک حس خاص به مخاطب آقا میکند.